tisdag 20 januari 2009

Vår i New York?

Snön vräker ner ute, flingorna är stora som Lovikavantar! Sällan man ser sånt här snöfall här nere i södern. Otroligt vackert är det i alla fall.

Själv sitter jag nerbäddad i soffan under en filt och bara njuter av lugnet och friheten, att tentan äntligen är över. Skulle ha åkt till skolan idag, men missade tåget. Men ingen skada skedd, det var ingen "riktig" lektion idag och man var inte på något vis tvungen att närvara. Så jag gjorde en snabbscanning på stan (Södertälje alltså) och åkte sen hem hit till soffan. Skönt.

Har ägnat dagen åt New York-surfande. Har snubblat över riktigt bra flygpriser till New York i vår, så nu funderar jag på om vi kanske ska möta våren där i maj? Bara några dagar, typ 4-5. Vore ju underbart faktiskt, många säger att det är en av de vackraste och bästa månaderna i New York. Det gör ju inte att man blir mindre sugen faktiskt. Så, jag diskuterar saken med maken via mail och han låter ganska positivt inställd faktiskt. Måste bestämma oss ganska snart, misstänker att priserna ökar ganska snabbt.

Mmm... New York.

1 kommentar:

Johanna sa...

Fågelsjön, Enhörna. Vår egna lilla sjö...

Vår i NY låter inte så tokigt, men sånt kan jag bara drömma om.!