torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt År!

Hoppas alla hade en trevlig nyårsafton med god mat och trevligt sällskap, om man så umgicks med sig själv eller andra. Hoppas också att ni får ett riktigt fint 2009 och att alla era förhoppningar och drömmar går i uppfyllelse.

Här blev kvällen mycket lyckad och trevlig. Maten blev kanon och vi åt och drack tills magarna stod i åtta hörn. Tror faktiskt vi satt vid bordet till klockan var runt 23, då tog vi med oss våra glas och slog oss ner i soffan för att spela lite spel fram till tolvslaget. Par mot par i Lika par leka bäst, och vinsten gick till gästerna. Tolvslaget kom allt närmare och vi fixade fram champagneglas och skumpan, pälsade på oss och gick ut på balkongen.

Dukat bord

När det nya året så kom skålade vi och tittade på alla vackra fyrverkerier som smällde av runt om i stan. Vi måste ha den bästa utsikten i hela stan... Undrar förresten hur många tusenlappar som svenskarna bokstavligt talat eldade upp igår? Förra året hörde jag en siffra som sa att Maxi i Södertälje hade sålt fyrverkerier för 250000kr. Bara Maxi alltså. Det är hyfsat mycket det...

När fyrverkerierna lugnat ner sig gick vi in igen och började med nästa spel – Absolut överens. Fortfarande par mot par och den här gången var det min och Lasses tur att spela. Vi är alltså väldigt överens om allting då eller? Hmm, tål att diskuteras ibland ;-) Spelkvällen avrundades sen med det klassiska Trivial Pursuit – tjejerna mot killarna. Efter en jäkligt jämn kamp segrade jag och Lotta och jag kände mig ganska nöjd med kvällen faktiskt.

Jonas väntar på mat

Lotta och Jonas tackade för sig och begav sig hemåt vid 03.30-03.45, varpå jag satte igång att plocka i ordning lite för att slippa möta ett kaos idag. Lasse började titta på hockeymatchen han hade spelat in (Sverige-Ryssland, slutade 5-0) och klockan hann springa iväg ganska mycket innan vi kom i säng – 05.30 lade jag huvudet på kudden. Lite övertrött man var då då, tog en evighet att somna. Och när man väl hade gjort det så började mobilen pipa av alla sms som inte kommit fram förrän då.

Vaknade vid 12-snåret idag och vi är rätt sega. Blir nog bara att mysa i soffan idag skulle jag tro. Vilket inte är helt fel faktiskt :-)


Som sagt, Gott Nytt År!

Inga kommentarer: