måndag 19 januari 2009

Jag är fri!

Så var tentan over and done with, äntligen! Tack för all peppning, det uppskattas.

Har suttit och skrivit som en dåre i helgen, så jag har sittsår i baken och skavsår på fingertopparna typ. Ögonen har nog blivit fyrkantiga också, har ju bara stirrat på skärmen hela tiden. Den enda egentliga pausen jag gett mig själv var igårmorse då jag åkte iväg till Sydpoolen direkt när jag vaknade. Vattengympa på en söndagmorgon var faktiskt riktigt skönt, helt underbart sätt att starta dagen! Sen hem till datorn igen, middagen gav jag två minuter. Minns knappt vad det smakade. Igårkväll skrev jag så tangentbordet glödde och idag höll jag på in i det sista – fem minuter innan jag senast var tvungen att åka hemifrån skrev jag ut det färdiga dokumentet. Var så stressad så jag bokstavligt talat skakade i hela kroppen faktiskt. Utmattad också, har blivit lite sådär med sömnen.

Men, nu är jag fri! I alla fall från den.

Imorgon börjar nästa kurs – Grundläggande sociologi. Tillbaka till campusområdet igen, bara det ska ju bli hur skönt som helst. Ha nära till tunnelbanan, biblioteket (inte för att jag frivilligt brukar gå dit) och alla fik och lunchhak. Helt plötsligt blir tillvaron lite enklare igen, efter två kurser på andra sidan vägen där ingenting alls finns.

Ikväll har jag firat med att titta på film och tv och bara slappat. Så skönt!
Nu ska jag krypa i säng och ta igen lite sömn – och inte drömma om tentan. Wonderful.

1 kommentar:

Anonym sa...

Puh... Det var jobbigt bara att läsa om det :)

Puss/M