lördag 3 januari 2009

Min dröm: Ett folktomt IKEA

Vi var inte de enda som ville gå omkring och kika och shoppa på IKEA i Kungens Kurva idag. Herregud så mycket människor där var! Och just som man trodde att det inte kunde bli mer folk, ja då kom man ner på gatuplan och insåg att det kunde det visst. Tjockt! Packat! Panik!

Vi fick en del shoppat i alla fall – lite blockljus, tre gardinstänger, fyra takbeslag till stängerna, krokar att hänga gardinerna i samt en ny gryta/pastakastrull. Den gamla hade visst börjat släppa färg i maten. Mysigt.

På vägen hem var jag och hämtade ut ett paket från Panduro också, med ett album och en expandermapp till mina 12x12-papper. Så nu kan jag äntligen sätta in mina LO's istället för att låta dem ligga i diverse påsar överallt, och också sortera mina papper på något lämpligt sätt. Yeay me!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är det som är det jobbiga med att gå på just IKEA. När man tycker att man trängts nog och bara vill betala och gå, då får man stå i kö i något som känns som en evighet... Men ändå drömmer man drömmar om detta ställe och allt fint som man vill köpa :)