lördag 17 januari 2009

Det går faktiskt framåt

Det går framåt med tentamen nu. Jag har i alla fall lyckats bena ut vilka case jag ska använda, vilka perspektiv jag ska applicera på dem och jag har skrivit en lång lång osammanhängande text med en hel radda termer och teorier. Måste nog bena upp det lite kanske?

Igår var det nära att maken åkte på en snyting då han skulle hjälpa mig att plugga. Jag hade läst igenom ett delkapitel och när jag kom till slutet så läste jag om och om igen - jag fick det inte att gå ihop! Så jag morrade högt och muttrade att det måste stå fel i boken, den sa ju emot sig själv! Lasse satte sig då och läste enbart det lilla stycket som jag morrade åt och sa sen att det var fullt logiskt, förstod jag inte det? Han tog till och med fram papper och penna och började rita upp ärftlighet och personlighetsteori för mig - jag som har läst personlighetspsykologi i drygt en månad. Och han gjorde det utan att läsa hela delkapitlet så att även han skulle förstå att det var konstigt formulerat. Då blev jag arg. Så då slutade han hjälpa mig.

Det måste för övrigt ha varit ett tryckfel i boken.

Full fart framåt!

2 kommentarer:

Therese sa...

Självklart var det tryckfel i boken =). Ha en trevlig kväll...får inte deppa allt för mycket för förlusten ikväll...det vänder snart...

Anonym sa...

Okej! =)

Nej, jag vet inte varför jag börjat gilla henne, hon har faktiskt vettiga saker att säga ibland, även om hon ibland också kan vara väldigt störande och ha fullkomligt ologiska argument för vissa saker! =)