lördag 10 januari 2009

Bubbel och snittar

Blev inte mycket bloggande igår inte, men ibland har man ju faktiskt inte tid helt enkelt. Hade först en heldag i skolan, från 10 till 16.30 – efter det kände man sig ganska mör. Helst ville jag hem till soffan och glo på Let's Dance, men är man bjuden på bubbel och snittar hos Lindberg och Melander så kan man ju inte gärna tacka nej.

Så efter skolan drog jag ner på stan, shoppade mig ett par jeans efter mycket vånda och beslutsångest och gick sen och köpte födelsedagspresenter till Lotta. Blev två roliga böcker med filmtema, något som verkligen passar tjejen som går på bio minst en gång i veckan.

Födelsedagsbarnet. Imorgon i alla fall.

Vid 19 ramlade vi så in hos Lindberg och Melander, hälsade på alla och blev serverade bubbel. Sen följde en trevlig kväll med mycket skratt och intressanta samtal med människor vi aldrig träffat. Goda snittar serverades också, bland annat små minivästerbottenpajer som ju är en favorit. I like.

22.30 lämnade vi de övriga och började den långa resan hem och vi var inte hemma förrän strax efter 00. Marsch i säng var det då, jag var helt slut. Man är ju inte van att gå i skolan och att vara aktiv hela dagarna ;-)

Nu ska jag kika på inspelningen av Let's Dance.

Inga kommentarer: