söndag 25 januari 2009

Trädgårdsmästarn

Min man tycks fundera över en ny karriär, som trädgårdsmästare. Dagen har han hittills spenderat med att först googla på hur man sätter om blommor, sen sätta om varenda blomma här hemma. Utom orkidéerna då. Delat blommor har han gjort också, så min favoritblomma - näst efter mina orkidéer - finns numera i tre exemplar här hemma. Inte helt fel. Inte helt fel att ha en trädgårdsmästare till make.

Själv letar jag all information och alla tips jag kan hitta om New York, det är ju ett viktigt arbete det med. Sevärdheter, saker att göra, ställen att shoppa på, restauranger som är värda ett besök och så vidare. Var tvungen att ta reda på var närmsta - i förhållande till Candy - Ben&Jerry's bar ligger också, och fick det mycket tillfredsställande beskedet att det finns en bar bara 100 meter från hotellet. Very nice indeed!

Bjuder på en bild från Candy, återstår att se om det är lika fräscht i verkligheten.

2 kommentarer:

Therese sa...

Härligt att ha en trädgårdsmästare där hemma...kanske kan låna honom =). Så härligt att resan är bokad, kommer säkert bli hur kul som helst. Kram

Anonym sa...

Du kan skicka hit maken en vecka för här är det mycket som behöver göras.... datorn behöver en genomgång, nätverk ska byggas, blommorna behöver akutvård, en sänggavel ska byggas... ;)

Puss/M

PS Du kan ju också följa med så kan vi sitta och snacka strunt under tiden...hahaha