måndag 26 januari 2009

Ny kvällsrutin

1. Borsta tänderna.
2. Pilla med tandtråd.
3. Skölj med Flux.

Så ser min nya kvällsrutin ut, här ska inga fler hål bildas - icke sa nicke! De där jäklarna ska inte få pilla i min mun mer än nödvändigt, det ska de ju ha klart för sig.

Har alltså använt tandtråd på riktigt för första gången i mitt liv ikväll. Det var obehagligt, i alla fall i början. Känns inte som att det är meningen att man ska in med en tråd mellan framtänderna liksom. Takes som getting used to, men jag ska nog (förhoppningsvis) bemästra tekniken och vänja mitt tandkött så det inte blöder som om jag hade blödarsjuka så fort jag pillar lite. Lång tid tog det, grymt lång tid, men det ger sig väl också med övning antar jag. Har världens sötaste make som följer min nya rutin också och stöttar mig till 100%.

För övrigt har jag fortfarande ångest över hålen. Eller snarare över de lagningar som kommer att pryda min mun för evigt efter nästa tandläkarbesök. Jag som alltid haft "perfekta tänder" - nu kommer jag ju inte ha det längre (jag vet att jag inte har det nu heller, jag har ju hål, men det blir mer verkligt när lagningen är gjord), nu kommer jag ha en förstörd och icke-perfekt mun(håla). Känns riktigt, riktigt tungt. Inte många som verkar förstå det, och kanske är det ologiskt eftersom ingen kommer att se lagningarna - men JAG kommer ju veta att de finns där, för alltid.

I'm flawed for life.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Håller med dig. Det är obehagligt med tandtråd...
Jag brukar hålla mig till tandborstning och flour. Men det ALLRA bästa hade nog varit om jag hade hållt mig borta från allt godis... :-)