söndag 11 januari 2009

Reslust

Suget efter den stora vida världen börjar göra sig påmind igen. Det har det väl i och för sig gjort ett tag nu. De senaste veckorna har jag kikat på otaliga sidor på nätet med allt från flygbiljetter till husbyten och lägenhetsuthyrningar. Självklart är det USA som står högst upp på önskelistan, jag fantiserar knappt om något annat land just nu.

Hit vill jag igen...

Blev inte bättre av att sitta och prata med Katarina på festen i fredags, hon är nämligen uppväxt i Philadelphia. Hate her. Blev en hel del USA-snack faktiskt, stackarn måste ha tyckt att vi var skitjobbiga som bara ville prata om USA, amerikaner och hockey hela tiden ;-)

Så, vad sägs om att byta bostad med en familj som har ett stort hus i Malibu? De vill säkert byta till sig en centralt belägen tvåa i Södertälje ;-) Eller vad sägs om att hyra en hel herrgård i Beverly Hills, för den ringa summan av 31000 dollar per vecka? Som hittat ju! Eller så kanske inte.

Det slog mig just att New York är lättare att flyga till för en långhelg, det går ju både fortare, är billigare och sen är det inte lika stor tidsskillnad. Perfekt ju. Hade varit riktigt trevligt att åka iväg en sväng över vår första bröllopsdag, snacka om firande! Och åker man bort bara över helgen så blir det ju inte så stora kostnader i boende heller, så då sparar man in lite där – eller så lägger man pengarna på finare boende. Åh, jag vill.

Hit vill jag...

Kollade flygpriserna nu. Knappt 9000kr för oss två t/r. Inte så farligt. Men fortfarande mycket pengar om man är student... Hmm, tål att tänkas på i alla fall.

I miss USA.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du bott i Usa? Hur länge? =)

Det gör dom nog inte, sjuksköterskeprogrammet finns men fritidsledare och behandlingsassistent blir på distans =)

Therese sa...

Spännande och se om det blir någon resa eller inte...Skulle också vilja besöka USA någon gång i livet...få se om det kan bli av. Kram

Anonym sa...

Jaha så nu börjar projekt Lars-bearbetning ;). Det passar mig bra då jag skulle behöva lite leverans av en del varor. Glöm dock inte bort födelsedagsfesten :)

Puss/M