torsdag 15 januari 2009

Det går inte framåt

Det går jättebra för mig att skriva tentan, verkligen lysande. Känner hur det bara flödar ur mig *ironisk* Än så länge har jag skrivit det här:

Case 1. Borderline
Jag kommer att analysera "Girl, Interrupted" - Susanna Kaysen.
Nedan följer en kort beskrivning av Susannas erfarenheter och därefter analyser ur följande domän: biologiskt,

Japp, exakt så har jag skrivit. Alltså är inte ens sista meningen färdig. Suck. Det GÅR INTE! Jag kan inte motivera mig själv att börja nu, trots att jag till och med satt mig vid köksbordet. Böckerna är uppslagna, pennan fattad i handen och blocket ligger precis framför mig. Nada. Går inte.

Istället finner jag mig själv surfandes på sidor som t ex Fritidsresor, där jag drömmer mig bort till Dominikanska Republiken, palmer och värme. Önskar att vi kan ta oss iväg på en sån resa i år, vi har aldrig varit på solsemester tillsammans. Men samtidigt så vill man ju lägga pengarna på andra resor också - som t ex USA. Åh, prioritering, vad är det? Kan man inte få allt?

Looking good, huh?

Förresten, en sak till har jag gjort idag. Ångrat mig angående bipolar disorder. Lutar åt PTSD istället. Så borderline och PTSD alltså. Får väl se hur länge jag håller mig till det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ungefär som så mycket som jag har lyckats skriva på mitt skolarbete idag :)

Anonym sa...

Åh, låter ungefär som mina tappra försök till studerande där jag istället drömde mig bort till Mauritius...:-P

Anonym sa...

Vad pluggar du?

Det blir bättre, bara jobbigt när man är mitt i det och jag har varit med om 1000 gånger värre saker än detta så klarar det gör jag ju =)