fredag 2 januari 2009

Ljuva tid

Lata dagar tillsammans i soffan, så har vår tillvaro sett ut den senaste veckan. Det har varit helt underbart faktiskt, att bara få vara, slappa och njuta av varandras sällskap. Det är inte många timmar vi spenderat ifrån varandra kan jag säga, vilket har varit väldigt mysigt. Det händer ju inte så ofta att man är ledig i nästan två veckor tillsammans. Därför kändes det väldigt underligt att vakna till ensamheten imorse, då Lasse hade bestämt sig för att göra en insats på jobbet. Helt plötsligt fann jag mig ensam i soffan, ensam vid frukostbordet, ensam i flera timmar. Jättekonstigt. Hur ska det gå när vi går tillbaka till jobb och skola på heltid egentligen?

Sen Lasse kom hem igen har vi tagit igen lite missad sofftid. Vi har tittat på Sagan om konungens återkomst. Jag skulle nog kunna se den – och de andra två filmerna förstås – hur många gånger som helst. Om och om igen. Jag älskar den/dem.

Nu ska jag börja fundera på sängen kanske. Fast som jag sa igår när vi lade oss vi den här tiden – det är alldeles för tidigt. Nu är vi ju vana vid läggdags klockan 2 och uppgång tidigast 10. Som sagt, hur ska det gå när vi går tillbaka till jobb och skola på heltid? Egentligen? Tur att i alla fall jag har en knapp vecka på mig att lista ut det...

Inga kommentarer: