lördag 17 januari 2009

Thailand vs Portugal?

Satt och kollade på resor till Thailand igår och drömde mig bort. Typ hela Sveriges befolkning har ju varit där och jag är själv lite sugen. Sol, bad och värme liksom - yes please! Så efter att ha kikat runt en stund och faktiskt hittat helt OK priser så tänkte jag ta upp det med Lasse. Samtalet, som började via mail men avslutades här hemma, löd såhär:

Mail
Jag: Vill du åka till Thailand med mig i höst älskling?
Han: Kanske det eller Portugal kanske?
Jag: Eeh, fast det är väl ändå inte riktigt samma sak?

Hemma
Jag: Menar du att du hellre vill åka till Portugal än Thailand?
Han: Ja men Portugal är ju fint.
Jag: Ja absolut, men det är ju inte direkt samma liga så att säga. Varför vill du hellre åka dit?
Han: Ja men... Det är ju mer europeiskt!

Mannen som älskar Portugal. I Portugal.

Min man är lite lätt insnöad på Portugal faktiskt, det har han varit sen han var där på kurs genom jobbet för drygt 3 år sedan. Alltid när det diskuteras resor och semestrar drar han upp Portugal. Vilket såklart inte är fel, jag vill också jättegärna åka till Portugal. Men det känns ändå inte riktigt som samma typ av resa som att åka till Thailand liksom. Och speciellt inte sent på hösten!

4 kommentarer:

Jempa sa...

Jag har varit i Thailand tre gånger. Två gånger för ca 10 år sedan, och så nu för ett år sedan, och tyvärr är det inte alls lika bra längre. Bara turister överallt och Thailändarna har insett att vi spenderar pengar så dom står med näven utsträckt hela tiden.

På hösten är vädret även ganska ostadigt i Thailand, då regnperioden går in ända in i oktober/november..

Ville bara varna..

Hoppas ni får en bra resa dock, vad ni än bestämmer er för! :)

Anonym sa...

Thailand rekommenderar jag absolut. Men Koh Chang och öarna runt omkring ska du åka till isf. Där finns de inte så mkt turister och de är billigare än på turistorterna.

Jag har varit i Thailand 5ggr. Och vi planerar en resa dit till 2010.

Jonas sa...

Jag har aldrig förstått mig på hela grejen med att Thailand ska vara så poppis faktiskt. Vad är det som lockar med just Thailand? Är det klimatet som lockar finns det ju många andra alternativ.

Anonym sa...

Tänk så här... Thailand har väldigt många anhängare så då är det väl tur att det finns de som håller på Portugal... hahahaha..

Thailand är härligt men det finns många andra ställen som inte säljer aftonbladet och expressen, jag menar, om man vill bort från Sverige.

Puss/M

PS Håller mina tummar stenhårt för dig och tentan.... å glöm inte att lägga något under kudden ;)