måndag 5 januari 2009

Sex månader.

Idag firar vi ett halvår som gifta, jag och min älskling. Firandet har bestått av thaimat, gott vitt vin och bra hockey (SAIK vann ju dagen till ära). Tända ljus har vi förstås haft också. Mysigt.
Tänk att tiden gått så fort!

För ett halvår sedan var vi mitt uppe i den roligaste dagen i våra liv. Om jag inte missminner mig så var det vid den här tiden vi började röja loss på dansgolvet – vilket jag ju älskar! Jag var överallt och ingenstans på samma gång kändes det som ibland, smidig som ett kylskåp i min stora klänning – men skam den som ger sig! Jag sparkade av mig skorna och lyfte upp kjolen, sen var det bara att skaka loss. Oj så roligt jag hade... Så roligt VI hade. Alla verkade vara supernöjda, vilket ju såklart gjorde det ännu roligare för oss.


Vilken dag... Där skulle man vilja vara igen.
(Ni ser inte dubbel, det ÄR enäggstvillingar på bilderna)

Vi har dock inte firat hela dagen, maken har faktiskt varit på jobbet idag också – vilket innebar att han lämnade mig ensam hela dagen. Usch så jobbigt det kändes. Är så van att ha honom hos mig hela tiden nu, att inte behöva vara ensam. Jag som i normala fall tycker det är ganska skönt att vara ensam, och som trodde att det skulle bli påfrestande att vara tillsammans dygnet runt – ack så fel jag hade. Det har varit helt underbart! Jag vill aldrig gå tillbaka till vardagen igen, jag vill bara vara med min älskling och glömma resten av världen, här i vår lilla kokong.

Tänk att man kan älska en människa så mycket. Och att han är min.


Ett halvår avklarat, ett helt liv kvar.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Grattis! Två veckor kvar för oss då. ;-)

Anonym sa...

och LHC!
hoppas på fullpott då, både vinst för LHC (o saik) OCH tre kronor!

Anonym sa...

Du hejar på Skellefteå AIK du också? :D bor du här i Skellefteå? ;)

Anonym sa...

Grattis på er ungdomar :)