tisdag 20 januari 2009

New York, New York

Den fina snön försvann lika snabbt som den kom, nu är det bara slask och åter slask ute. Trist tycker jag, vem blir glad av slask liksom?

Har suttit och funderat på den där resan till New York hela dagen, vill verkligen åka! Har hittat boende till hyfsade priser, i alla fall i New York-mått mätt. Det är inte billigt att bo i den stan, det kan vi snabbt fastställa. Har dock lite problem med att övertyga maken om att vi ska åka, han är inte alls lika förtjust i idéen som jag är, och framför allt är han inte förtjust i att behöva ta ett sånt beslut snabbt – vilket jag känner krävs här. Får väl se hur långt vi kommer innan det är dags att nanna kudden igen. Hoppas hoppas.

New York, New York...

Har en sån fruktansvärd halsbränna idag, hade det i helgen också. Tror magen blev sönderstressad i helgen, så det beror nog på det. Riktigt obehagligt är det, jag är smärtsamt medveten om min strupe precis hela tiden. Aj aj. Och med tanke på det var det nog bra att jag inte tog mig till skolan idag, min kropp (läs: mage) behöver nog vila och stressa av.

Inga kommentarer: