torsdag 22 januari 2009

108 miljoner

Fick frågan om vad jag skulle göra för pengarna om jag vann 108 miljoner. Så jag har funderat, och kommit fram till en liten lista.

Om jag vann 108 miljoner kronor skulle jag...

...köpa mitt drömgård (renovera om det behövs). Alternativt tomt och bygga själv. Men det ska vara vattenläge i alla fall. Och i Skelleftetrakten.

...inreda min gård med precis de saker jag vill ha.

...köpa en lägenhet i San Francisco.

...ha en stående reservation på ett hus någonstans längs södra Kaliforniens kust, någon vecka varje sommar.

...köpa ett hus/lägenhet till mamma och Magnus.

...se till att morfar fick precis allt han behöver för att inte lida av sin sjukdom.

...köpa massor med blommor till mormor, och anlita någon att hjälpa henne på somrarna.

...anlita ett topp-renoveringsteam åt familjen Tarantino om det skulle behövas.

...köpa några hästar att ha på min gård. Araber.

Några araber tack.

...betala av bostadslån.

...betala av CSN-skulder.

...shoppa en ny bil.

...bränna massa pengar i klädaffärer. Och scrapbookingaffärer.

...resa!

...investerat en del pengar på ett bra sätt så man kan leva på räntan.

...säkert göra en massa mer som jag inte kommer på just nu.

1 kommentar:

Jonas sa...

du glömde "bjuda jonas på en glass" :)