torsdag 8 januari 2009

Blondinbella

Överallt hör jag människor som pratar om Blondinbella. Och jag läser om människor som har åsikter om Blondinbella. Och det är sällan snälla saker de har att säga/skriva faktiskt. Men en sak har de ofta gemensamt – de läser hennes blogg. De läser hennes blogg – regelbundet – och klagar sedan på att hon är känd och har många läsare. Säger att de inte förstår vad som är så speciellt med hennes blogg och varför just hon har blivit så stor. "Hon skriver ju bara om sitt liv, det kan väl vem som helst göra? Vad är det som gör just henne så speciell?"

Här kommer ett tips: Läs inte bloggen. Läser du bloggen blir du en av alla de tusentals unika besökare hon har. Du ser till att hon blir ännu större och tjänar ännu mer pengar, på sina inlägg om ytlighet och om vad hon har – eller inte har – lagat till middag idag. Läser du dessutom bloggen regelbundet så är du ju en del i att intresset för Blondinbella inte svalnar, utan snarare bibehålls. Eller kanske till och med blir ännu större. Du blir helt enkelt en del i att hypen runt henne aldrig försvinner, utan att hon bara blir större och större. Och har du kommit så långt så känns det ganska konstigt att klaga, eller?

Själv var jag in på hennes blogg för första gången igår. Och jag lovar, jag kommer inte att återvända. Men skulle jag göra det, bli ett ”fan” och läsa regelbundet, ja då kan jag faktiskt inte gnälla över hennes kändisskap.

7 kommentarer:

Felicia6 sa...

Jag har slutat läsa hennes blogg :D

Johanna sa...

Haha, vad komiskt! Jag har nyss varit in på hennes blogg för första gången (efter att ha läst en artikel om henne på dn.se) och jag kommer inte heller att kolla in den fler gånger. Inte heller Linda Rosings eller Carolina Gynnings bloggar intresserar mig, tycker det är roligare att läsa om vad "vanliga" människor har för sig...

Anonym sa...

Tycker det är rätt intressant hur media låter henne få springa runt och ljuga om att hon har en halv miljon läsare, när hon endast har 150 000 unika besökare per månad. Läs:

http://puckla.se/?p=473

Fast med handen på hjärtat så är det något med henne som fastnar. Som något dåligt godis man egentligen inte tycker om men inte kan låta bli att smaka på. Vänta ska ni se, snart är ni inne på hennes blogg igen för att förfäras över henne.

Anonym sa...

Så sant så..... Du är en klok flicka ;)

Puss/M

Therese sa...

Har aldrig varit in på hennes blogg och jag lovar...jag ska inte gå dit...eller jag ska i alla fall försöka =). Kram

Anonym sa...

Jag läste en artikel om henne i Svd idag som skrev ungefär samma det du skre, du har så rätt. Jag har slutat läsa den, den är bara så patetiskt, mina närmaste vänner har inte gått i på den på länge, man bryr sig inte längre, hon skyter ju bara om allt och att man vill ha hennes liv osv, HELL NO!

Anonym sa...

Men hon är ju faktiskt rätt duktig.