onsdag 28 januari 2009

Amatör-tv

Hittade ett tv-inslag på Aftonbladet och jag måste säga att det är pinsamt hur dåligt det är gjort. Kameramannen hugger huvudet av gästerna, "programledaren" är lika lång som ett dagisbarn och dessutom stakar hon sig hela tiden. För stora kläder ser hon ut att ha också. Programmet som sådant skulle ju faktiskt kunna vara riktigt intressant, OM man kunde koncentrera sig på vad de säger. Det kan inte jag, jag kan helt enkelt inte släppa hur amatörmässigt det hela är. En parodi kanske? Troligtvis inte tyvärr...

Inslaget kan ni ser här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara instämma.
Varför ska man stå mitt i röran i AB:S redaktion och låtsas ha en seriös debatt.
Kul leksak någon på redaktionen
fått. Vem som helst kan tydligen vara "kameraman" på AB.
Programledaren borde studera "parodin" och försöka lära av sina misstag.
Bra försök av AB men ska jag titta igen förväntar jag mig en ordentlig skärpning.....

Anonym sa...

Ja, herregud. Det är ju pinsamt! Varför ha det där i den röran med allt ljud i bakgrunden?!?

Anonym sa...

En liten kommentar till innehållet:
Jag har varit sjukskriven en längre tid. Vid mitt senaste (och ett av mycket få) möte med handläggarepå FK (som bytts flera gånger utan att jag medelats) fick jag som svar på mina vädjanden om hjälp att FK "inte har några pengar för rehabiliterings-åtgärder". Undrar bara var Husmark-Pehrssons 1,6 miljarder hamnat.
När jag sen fick veta att jag "beviljats" sjukersättning för ytterligare 18 månader var handläggaren tydlig med att informera mig om att "att nu kommer det inte att hända någonting". Om du känner dig bättre kan du väl höra av dig."
Jag tycker hela instaällningen från FK och den nuvarande regeringen är ett hån mot de som oförskyllt drabbats av sjukdom.

Bettan sa...

Hej!
Vet inte om jag svarar dig i rätt blogg angående petalooboxarna. Det är de boxar som petalooblommorna ligger i när du köper dem. Själva förpackningen alltså.
Och dessa hittar du i nästan varje scrapbookaffär :-)
Ha en bra dag!
Elisabeth