lördag 24 januari 2009

Storhandla med träningsvärk

Maken: Du får fan gå normalt inne på Maxi!
Jag: Vaddå, skäms du för mig?
Maken: Det är nog bäst att du håller i vagnen.
Jag: Men jag vill inte hålla i vagnen!
Maken: Men du behöver ju en rullator...

Storhandling på schemat ikväll, inte direkt min favoritsysselsättning. Så jag passade på att skriva en matlista för två veckor, så jag slipper detta gissel på fjorton dagar.

Maxi har varit stängt under veckan, man har sanerat butiken eftersom det brann där för snart två veckor sen. Utanför butiken hade de ställt upp skyltar med ”Nystädat och påfyllt – välkommen tillbaka”. Pfft. Påfyllt my ass! Inte ens champinjoner hade de, och i köttfärsdisken fanns det bara blandfärs.

Så sur jag blir! Har man haft stängt en vecka får man väl ändå se till att det finns grejer när man öppnar igen? Så sur blev jag att jag var tvungen att köpa lite Ben&Jerry's för att det skulle kännas bra igen ;-)

923kr för två veckors mat, det är väl ändå helt okej? Jag känner mig nöjd i alla fall. Nu blir det mysmiddag (tortillas) med maken och Let's Dance på tv (inspelat). Lite Ben&Jerrys blir det såklart också!

Tjing!

1 kommentar:

Nena in da USandA sa...

Haha, den var bra! :D
Och NY Chunken - den har varit ute från frysen en vända ikväll här också - yummie! :)