tisdag 6 januari 2009

Lite extra frihet

Idag var dagen som skulle vara den sista dagen på min julledighet. Imorgon klockan 13.00 skulle jag, och resten av klassen förstås, infinna oss i skolan för att ha lektion i 3 timmar. Suck, inte vad man längtar efter såhär efter 3 (!) veckors ledighet.

Men, som genom ett trollslag så har vi fått en extra dag ledigt – morgondagens lektion har blivit flyttad till fredag morgon istället. Så ljuvligt! En morgon till att sova ut, en hel dag till att vara ledig, en kväll till att njuta av i frihet. För sen, sen börjar allvaret. Först tre dagars lektioner, sen en vecka med hemtenta och sen börjar vårterminen – med två kurser parallellt för mig. Jippie. Undrar hur det ska gå?

Den ena kursen – den jag missade när höstterminen drog igång – har obligatorisk närvaro på samtliga lektionstillfällen och jag vet redan nu att den kommer att krocka med en del obligatoriska och inte obligatoriska lektioner på den andra kursen. När den andra kursen inte har obligatorisk närvaro är ju inte valet så svårt att göra, men vad göra när båda kräver närvaro? Då får man ju hoppas att någon av lärarna har överseende och är lite hjälpsam. Förhoppningsvis.

Som tur är har jag några riktiga pärlor till kursare, som har lovat att hjälpa mig så mycket de kan med den kursen som vi läser tillsammans – och med den kursen jag läser själv, som de ju redan har läst och tentat av. Det är jag väldigt tacksam för.

Men, en dags ledighet till alltså. Dock ensam, maken måste såklart jobba imorgon. Usch vad jag kommer sakna honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Thank GOD för bra kurskamrat!