fredag 23 januari 2009

Tapastips

Nyss hemkommen efter en trevlig kväll inne i Stockholm. I tisdags var det två år sedan Lasse friade, så vi bestämde oss för att fira det med middag ute ikväll. Tapas blev det, mycket gott! Stället vi var på - Ramblas - ligger på Långholmsgatan, vid Hornstull, och var verkligen jättemysigt. Lite trångt, visst, men det vägs ganska lätt upp av de superbra priserna. Så ska ni käka tapas i Stockholm kan jag varmt rekommendera det stället :-)

Känner mig ganska tankspridd ikväll, vilket också visade sig när jag ringde hem till mina föräldrar när vi var på väg hem. Magnus svarade och vi pratade en liten stund. Frågade sen om jag kunde få prata med mamma, vilket jag naturligtvis skulle få, så vi sa hejdå och... Jag la på! Snacka om att vara helt borta. Insåg direkt att jag gjort helt fel så jag ringde ju upp direkt igen. Suck, hjärnan är verkligen inte alltid med.

Hade tänkt kika på Let's Dance nu, men orkar knappt hålla ögonen uppe så det får väl bli imorgon istället. Läste dock att Blondinbella åkte ut - there is a God! - och att Aro fick lite bättre poäng ikväll i alla fall. Ska bli spännande att titta på det hela imorgon. Eller ja, kanske inte spännande eftersom jag vet resultatet, men roligt i alla fall. Återkommer med iakttagelser då.

Just det, jobbet! Det är ett extrajobb på ett tryckeri här i stan, mest nattjobb. Fylla på maskinerna med tidningar och hålla koll på det hela helt enkelt, så där lagom jobbigt när man försöker få in lite extrapengar i kassan. Förhoppningsvis hinner jag tjäna så pass mycket att jag inte behöver jobba så överdrivet mycket i sommar, det är i alla fall målet.

Nu - sängen!

Inga kommentarer: