torsdag 13 november 2008

Trevlig kväll

Det blev en mycket trevlig kväll på alla sätt och vis hemma hos familjen Franck/Karlström. Det blev god, HET mat och gott vitt vin (i alla fall för mig) till det. Barnen var också med vid middagen och spred lite extra surr över middagsbordet. Dessutom hade vi hockeymatchen på i bakgrunden, men hur den slutade kan vi väl låta bli att tänka på? ;-)

Efter maten hamnade vi allihop - utom lilla Ida - i soffan och det blev glass och kaffe (/vatten) till efterrätt. Mycket prat och skratt och minstingen Hugo underhöll oss i flera timmar, han vägrade nämligen gå att lägga sig och för att orka vara vaken sprang han fram och tillbaka och klättrade upp och ner på diverse saker hela tiden.

När vi sagt godnatt och lämnat av Jenny och Ulf hemma hos dem tog jag och maken oss en sväng runt stan, det är ju så vackert på natten. Vi åkte förbi Landskyrkan, tog en vända inne i stan, åkte förbi vår gamla lägenhet, tog en titt på nya arenan och avslutade uppe på Vitberget, min favoritplats. Usch, det värkte verkligen i mig av längtan när vi satt däruppe och såg ut över hela bygden - det här är min plats på jorden och jag kan knappt bärga mig tills vi kan återvända.

Dags för sängen.

Inga kommentarer: