söndag 9 november 2008

Tapeter som tavlor...

...vitt here we come!

Ja, vi var alltså väldigt oense igår om huruvida vi ska ha tråkiga, neutrala tapeter eller kreativa, färgglada sådana. Lasse tänker på framtida försäljning av lägenheten medan jag själv tänker på att vi ska bo och trivas här, vara nöjda med det hem vi har nu.

Men, efter ett samtal med min allvetande mor tidigare idag så har jag ändrat mig. Vi kör på vitt. För som min kära mamma sa så har jag en tendens att vilja göra om väldigt ofta ("Angelica, jag känner dig, du vill göra om typ en gång i månaden"). Och om man då vill göra om så ofta som jag tenderar att vilja, ja då är ju vitt faktiskt the right way to go. Med en vit bas kan man variera färgerna i och looken på rummet oändlighet, utan att behöva tapetsera om en gång varannan månad (vilket skulle kunna bli både väldigt dyrt men fram för allt väldigt jobbigt för min stackars make - det är han som tapetserar här hemma).

Till exempel kan man variera med färger på mattor, kuddar och gardiner bäst man vill, man kan sätta upp stickers (wallies) på väggarna i olika mönster och sen plocka ner dem när man tröttnat - och man kan förändra rummet med tavlor.
Det var här min smarta mamma kom med en genial idé - "Du kan ju göra tavlor av dina lite mer galna tapeter".
Yes, det är precis vad jag ska göra! Jag ska köpa typ masonitskivor och såga till i olika storlekar och former, och sen ska jag tapetsera tavlor för brinnande livet! Jag ska ha flera olika färg-/formteman som jag kan alternera emellan och sedan matcha det med kuddar och allt vad det nu är. Toppen!

Så, maken fick rätt till slut. Jobbigt, men så är det ibland.

Inga kommentarer: