söndag 16 november 2008

Kommer jag verkligen att bli något?

Jag är livrädd för att inte få något jobb när jag är klar med min utbildning. Jag vet ju vad jag vill, och jag vet vart jag vill att den här utbildningen ska leda mig, men ibland tvivlar jag – kommer det verkligen att gå? Kommer jag kunna omvandla allt det jag lär mig på lektionerna till något som faktiskt fungerar rent praktiskt i verkliga livet? Eller kommer jag bara sitta med en massa termer och kunskap i huvudet som liksom inte går att få ut i rätt sammanhang, det sammanhang som ska ge mig en lång och härlig karriär. Kommer jag vara bättre än andra som söker samma tjänst som mig? Och kommer jag kunna leda andra människor i deras dagliga arbete? Finns det någon som kommer ta mig på allvar? En ung, nyutbildad tjej med en massa kunskap i huvudet som kanske inte kommer ut? Ärligt talat så känner jag mig ganska skräckslagen när jag tänker på att jag ska leda andra människors arbete, rapportera än hit och än dit och hela tiden driva min avdelning/mitt företag framåt. Hur ska JAG kunna klara det? Jag är ju ingen liksom.

Eller kommer det sluta med att jag börjar jobba på Xzakt igen? Eller kanske som kassapersonal på ICA Morön, eller något annat ”inspirerande”? Inget ont mot dem som jobbar på Xzakt eller som kassapersonal, men det är verkligen min mardröm. Jag läser ju den här utbildningen i 3 år för att faktiskt bli något, för att jag vill göra karriär och få ett bra, omväxlande, roligt, inspirerande och förhoppningsvis välbetalt jobb. Men vad händer om jag inte tar mig dit?

2 kommentarer:

Therese sa...

Det kommer säkert lösa sig för dig, det tvivlar jag inte på. Och du SKA inte sätta din fot på Xzakt mer....lova mig det =). Hoppas helgen varit bra. Kram

Anonym sa...

Tror nog att dom flesta känner sådär. Dessutom så finns ju alltid alternativet att bli kändis eller porrstjärna ifall man inte hittar något annat :)