fredag 14 november 2008

Fångad i en bur

Jag drömde en konstig dröm natten till idag, jag minns inte riktigt hela men en del fastnade på näthinnan. Jag drömde om en fågel som satt i en bur, hemma i vår lägenhet. Helt plötsligt slog Tyson och Isadora omkull buren varpå luckan öppnades och fågeln flög ut. Katterna blev naturligtvis helt galna och började jaga den stackars fågeln som blev så stressad att jag kunde höra dunkandet från det lilla hjärtat i mina öron. Fågeln lyckades till slut söka skydd inne i buren igen men fortsatte såklart att vara stressad, i alla fall tills drömmen tog slut.

När jag vaknade kunde jag inte låta bli att dra parallellen mellan fågeln och mig själv. Ibland känner jag mig lite som en stressad fågel, jagad av någonting och fast i en liten bur. Måste bryta mönstret...

Inga kommentarer: