söndag 30 november 2008

Första advent

Äntligen första advent!

Den här dagen har jag längtat efter ett tag nu, när man får göra det mysigt här hemma och verkligen börja räkna ner till julafton. December måste vara årets mysigaste månad, helt klart. Än mer mysigt blir det ju förstås om det är snö på marken, men eftersom vi nu bor här nere i nollåttaland så får man väl göra det bästa av situationen ändå. Man börjar ju tyvärr bli van vid gröna jular...

Men, när man har längtat efter någonting väldigt mycket, ja då är det klart att något förstör en aning. Den här gången var det det faktum att jag är av kvinnligt kön och på grund av detta får jag en gång i månaden så dj*velusiskt ont i magen så jag knappt kan stå upp. Denna dag sammanföll naturligtvis med första advent. Jippie! Vaddå smolk i glädjebägaren? Så det blev en rätt seg start på det hela – pysslandet, pyntandet, grejandet och donandet – innan jag hade lyckats fördriva smärtan med både Ibumetin och Ipren. Måste försöka få något starkare, det här funkar liksom inte...

Anyway, tillpiffat här hemma blev det till slut, efter en lång vända uppe på vinden och efter åtta strukna gardiner. Allt pynt är inte uppe än, men tillräckligt för att det ska kännas bra i alla fall. Resten får jag fixa under veckans gång, under pauser i tentapluggandet.

Julmusiken har naturligtvis gått varm här hemma idag, eller ikväll i alla fall. Myspys! Och så har vi haft besök av en kompis till Lasse - druckit glögg (inte jag då...), käkat pepparkakor och bullar och lyssnat på julmusik i ljuset av fladdrande lågor. Så mysigt så :-)





Så här mysigt har vi hemma nu. Blev så galet nöjd med köksgardinerna!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej:) Undrar bara vart du har köpt dom fina köksgardinerna? mvh frida

www.memystar.blogg.se

Anonym sa...

Snyggt hemma hos er..
Snyggt namn har du med :)

Anonym sa...

Dina gardiner är jättesnygga! brukar kika in ibland men är dålig på att kommentera - lovar att bli bättre :) Hoppas att allt ni får en trevlig jul. Själv rymmer vi ännu längre norrut och hälsar på min mor och bror med familj till jul! Sköt om dig och ha det bra!
Kram Ann

Anonym sa...

Hej gumman

Håller med, riktigt snygga gardiner. Ska bli kul och se de live i helgen.

Puss/M