lördag 29 november 2008

Inget pynt före första advent

Är jag ensam om att pynta på advent? För mig FÅR man INTE pynta före första advent, det är liksom på första advent allt myspys ska fixas ju. På första advent lyssnar man på årets första julmusik, man pyntar, äter pepparkakor och tänder ljus. Det gör man inte sju eller två dagar innan, det gör man DÅ och bara DÅ. Och jag ser lika mycket fram emot det varje år, för det är min tradition och det är så mysigt.


Lyssnar på julmusik gör man inte heller före första advent, så det så. Därför har jag i det närmsta blivit helt galen idag, med tanke på att det spelas julmusik precis överallt – i omklädningsrummet på gymmet, på stan, inne på Ica. Ja, överallt.

Men det är jag det, och jag kanske är lite extrem. Tur att ingen annan har pyntarbehörighet i mitt hem ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller helt med dig i denna sak. har gått och blivit förbannad på de som satt upp sitt pynt innan advent. De försör den lilla julstämningen man kan få.. grr!