lördag 15 november 2008

Späckat schema

Idag blir det farande och flängande hela dagen, blir visst så när man ska hinna med allt och alla på bara en kort helg. Först blir det att åka och hälsa på den nyligen utökade familjen Lindberg/Andersson – äntligen ska vi få träffa ”lilla” Lukaz! Lite presenter har vi med oss förstås, hela vägen från Amerikat. Men bara till lillen, de andra får gott klara sig utan ;-)

Efter det blir det raka vägen till Skellefteå Kraft Arena och SAIK-DIF. Ska bli spännande och så roligt, har aldrig varit på en hemmamatch, i alla fall inte sen de gick upp i Elitserien. Det jag ser mest fram emot är introt, då kommer jag nog rysa av välbehag, och sen att få se den stora hemmaklacken. Tyvärr får inte jag stå med mina kompisar – jag kallar klacken för kompisar eftersom de vet hur det går till på hockey: man sitter INTE om man inte absolut måste och man skriker, sjunger och hejar tills det blöder i halsen – för svärföräldrarna har bokat sittplatser åt oss, hela familjen. Blir säkert trevligt det också, bara vi får vara på plats och heja fram vårt lag!

Sist men inte minst roligt på dagens hektiska schema har vi middag hemma hos Åsa. Dit ska jag, maken och svågern efter matchen och få oss lite go'mat, en stark känsla inom mig säger att det blir vegetariska tacor, men jag vet förstås inte helt säkert. Vad jag däremot vet med all säkerhet är att det ska bli jättetrevligt och mysigt att få umgås lite med söta vännen.

Nu är det dags att skrapa i sig lite frukost!

Inga kommentarer: