tisdag 11 november 2008

Motionera innan frukost

Alltid när det diskuteras motion på olika forum kommer det in ett gäng hurtiga människor som tipsar om det absolut bästa sättet (enligt dem) att gå ner i vikt:

Raska promenader innan frukost, gärna med stavar för att göra det hela ännu mer effektivt.

Men ärligt talat, hur orkar man det? Även om jag skulle orka gå upp en timme tidigare än vad jag egentligen måste, så skulle jag ändå aldrig klara av en rask promenad innan jag fått frukost i magen. Jag skulle dö! Faktiskt så har jag provat på det en gång (raska promenader innan frukost alltså, inte att dö), jag gick upp, klädde på mig, tog mina stavar och stack iväg ut på en promenad i typ 30 minuter eller någonting sånt. När jag kom hem var jag svimfärdig, helt skakig i kroppen och likblek. Det tog jättelång tid att återhämta sig efter promenaden. Känns ju hälsosamt?

Hur kommer det då sig att "alla" andra klarar det och inte jag? Finns det några hemliga trick?

Inga kommentarer: