måndag 24 november 2008

Hoppas går ju

Måndag den 24e alltså. Imorgon kommer pengarna – äntligen! Inte för att man blir särskilt rik av att leva på studiemedel... Man kanske skulle skippa det här med pluggandet? Fast pluggandet är ju tänkt att leda fram till något spännande och intressant, och som ger betydligt mer i plånboken än vad både studiemedel och min lön på Proffice gör.

Proffice ja, jag har tänkt att jag ska ta kontakt med min konsultchef där och fråga om inte jag kan få gå bredvid henne i vår/sommar. Behöver inte få betalt om de inte kan ge mig det, bara jag får vara med och se hur rekryteringen går till, så jag kan lära mig och få lite mer kött på benen. Det skulle ju vara en bra erfarenhet också, tills det är dags att söka jobb inom min bransch. Och kanske jag så småningom under utbildningens gång skulle kunna hoppa in som rekryterare på Proffice, helt själv alltså. Det vore ju väldigt häftigt förstås. Håll tummarna!

Inga kommentarer: