lördag 8 november 2008

Rond 1 i tapetväljarträsket

Idag har jag och maken gett oss in i tapetväljarträsket. Först och främst gäller det en tapet till kontor/gästrum/pysselrum, något jag hade tänkt mig skulle bli väldigt enkelt. Men hörrni, tji fick jag!

Eftersom det handlar om ett rum som ska fungera som pysselrum så tänkte jag mig något kreativt, färgglatt och mönstrat, men när vi väl kom in på Colorama visade det sig att maken hade något heeelt annat i tankarna. Medan jag tittade på rosa, turkosa, lila och svarta mönstrade tapeter tittade maken på ljusgröna, vita, svartvita och allmänt trista tapeter. Tvisten var ett faktum. 40 minuter spenderade vi därinne och jag kan säga att det var inte någon som verkligen klickade för oss båda. Så vi gav upp och åkte hem helt enkelt, det fick vara nog för en dag.

Vad jag alltså har kommit fram till idag är att han är inte bara tråkig i sin tapetsmak min man, han har även alldeles för mycket åsikter! Kanske får ta fram filmen från bröllopsfesten, där han faktiskt erkänner att JAG har bäst inredningssmak av oss två.

Inga kommentarer: