måndag 29 december 2008

Vinterdag

Det är en otroligt vacker morgon idag. -7°C, klarblå himmel och strålande sol. Frosten skimrar och knastrar under fötterna och luften man andas ut förvandlas till ett rökmoln. Frisk, hög, klar luft, som känns lätt att andas.


Studsade faktiskt upp ur sängen nu på morgonen (nåja, morgon för mig - vi har ju vänt dygnet lite här hemma...), satte mig här framför datorn en stund och slet sen på mig kläderna, ryckte åt mig kameran och gick ut för att fotografera. Det är alldeles för vackert för att inte föreviga, för vem vet hur många fler sådana här dagar vi får i vinter? You never know menar jag...


Är det förresten inte väldigt konstigt det här med vinter och temperaturer? Till jul verkar det alltid vara så att det blir lite varmare, i alla fall här. Gärna plusgrader och regn liksom... Men till nyår, då blir det alltid svinkallt! Mysko? Inte för att jag klagar, jag vill ju ha mera vinter!


Idag ska maken fortsätta bygga på sängen och jag ska skriva shoppingslista och åka iväg och handla. Kanske får agera lite hantlangare också.

Just det, han ska ringa tandläkaren också. Morr...

2 kommentarer:

Therese sa...

Så fina kort du tagit. Skoj att ni får uppleva lite julväder också. Här har vi haft plusgrader ett par dagar nu...verkligen uppvända världen nu. Varmt i norr och kallt i söder. Gott nytt år på dig. Kram

Anonym sa...

Vilka härliga vinterbilder, bra att du tog tag i kameran (din superduper hi-tech kamera som du så gärna skröt med hihi) och fotade lite :) Mer sånt :)