torsdag 11 december 2008

Prestationsångest

Jag är nästan klar med alla julklappar, vilket måste vara något slags rekord för mig. Jag är ALDRIG klar med julklappar såhär tidigt i december. Men, det finns ju ett stort men. Jag har inte ens börjat med Lasses julklappar. Eller hade inte när jag vaknade idag i alla fall, vilket ledde till att jag beslöt mig för att ta mig en tur till Skhlm – Skärholmen centrum. Sagt och gjort.

Jag har vandrat runt på Skhlm i typ 2-3 timmar idag och tittat, funderat, överlagt, ratat, ändrat mig och till slut fått total prestationsångest. Vilket jag faktiskt får varje gång det är dags att köpa presenter/klappar till min käre (numera) make. Jag vill ju verkligen köpa något riktigt fint, något som han verkligen gillar och kommer att bli glad av. Detta gör att jag utvecklar sådan ångest att jag faktiskt inte hittar någonting. Jag börjar liksom ifrågasätta allting och framför allt min smak och mina idéer. Inte bra. Inte bra alls.

Idag ledde prestationsångesten till att jag idag kom hem med en klänning till mig själv, men ingenting till maken.
Min nya fina klänning. Fast min är röd upptill istället för vit.

Så jag sa till honom att han minsann inte får några julklappar i år.

Inga kommentarer: