tisdag 9 december 2008

Personlighetspsykologi

Dags för en ny kurs igen, denna gången är det Personlighetspsykologi som gäller.

Första reaktionen när jag läste om kursen var att det skulle bli väldigt intressant, och jag står fast vid den första reaktionen – även om dagens lektion kanske inte var så spännande. Idag pratade vi om psykoanalys och Freud, och ärligt talat gick jag efter en timme – jag har redan läst allt det där. På gymnasiet!

Hoppas nästa lektion blir mer givande, vilket jag tror att den kommer att bli.

1 kommentar:

Anonym sa...

Misstänker att du läser på högskolan? Är det en kurs i psykologi du läser eller är det ett program?

Jag läser nämligen en temin psykologi och har redan läst personlighetspsykologin. En rätt intressant kurs på ett sätt men tråkig på ett annat. Som tur var så fick vi en hemtenta på den så det var lätt att klara av den.. Men man har faktiskt lite att lära sig av det hela. När man går igenom alla olika teorier! :)

Tack förresten för trevlig läsning i din blogg! Och lycka till med studierna!

Maria O