torsdag 4 december 2008

Tentaångest-ångesten är över

Så var tentan äntligen över. Ångesten över att inte ha ångest har börjat släppa och högvarvet man går på inför en tenta har avtagit. Jag är helt slut. Känner mig totalt urlakad. Skulle antagligen kunna sova i flera timmar nu, trots att det är mitt på dagen. Det kanske är så man ska känna sig efter att ha suttit och skrivit rent frenetiskt i 3,5 timmar?

Tänk att det verkligen tog tre timmar och tjugofem minuter. Jämt när jag sätter mig på en tenta och ögnar igenom tentafrågorna så tänker jag ”Ja men tjena att det här kommer att ta fyra timmar, jag är klar om 1,5 timme”. Kan tala om att jag ALDRIG är klar efter 90 minuter. Inte en chans. Fattar inte att det kan ta så jäkla lång tid att skriva ner 1-2 sidor på totalt 4 frågor, what's that about?

Inga kommentarer: