onsdag 10 december 2008

Kabelbrand och Ämnesråd

Ikväll skulle vi ha terminsavslutning för Ämnesrådet, först med möte och sedan med en trevlig middag och kanske en drink eller två. Problemen började dock tidigt...

För det första var pendeltåget in till stan sent, om än bara 5 minuter. När jag sen kommer in till Centralen får jag veta att några kablar brunnit vid Mariatorget och att röda linjen är avstängd tillsvidare. Jippie! Så jag tog gröna linjen till Odenplan istället, för att därifrån ta bussen till universitetet. När jag väl kom till Odenplan missade jag dock precis en buss, så hur jag än vred och vände och försökte så var jag likt förbaskat 15 minuter sen när jag väl snubblade in på mötet. Då får jag dessutom veta att typ alla utom jag och 3 till var sjuka, så någon avslutningsmiddag skulle det inte bli. Trist. Men, vi fick till ett bra möte i alla fall, trots att vi var så få.

Problemen med SL fortsatte när vi skulle åka hem, förseningar på både bussar och t-bana gjorde att det tog mig ca 2 timmar att komma till Södertälje, och väl framme på Södertälje station gick det ingen buss förrän 20 minuter senare. Surt. Men jag kom hem till slut.

Förresten, som att inte branden vore nog så stängde man ju av all trafik inne i city pga Nobelmiddagen. Känns som att SL kommer få betala ut en hel del på sin resegaranti nu...

Inga kommentarer: