tisdag 30 december 2008

Mera shopping åt folket!

Idag kände jag att det var dags för lite shopping. Tog maken i ena handen och plånbok/presentkort i andra handen och traskade således ner på stan. Vi började med en fika på Café Valencia, som efter två besök snabbt börjar bli en favorit. Herrn tog en fetaost- och parmaskinkatoast och jag kände mig sugen på något salt och fett (nej, jag är varken bakis eller gravid) och tog därför en nachotallrik med guacamole och smält cheddarost. Mums!

Efter fikan strosade vi runt lite i Kringlan innan vi gick till Stadium för att sätta sprätt på det presentkort jag fick av Lasse i julklapp. Efter många om och men, en hel del provande och en lååång kö kom jag ut därifrån med två par träningsbyxor – det var det presentkortet var till för, maken tycker det är pinsamt att jag tränar i hans gamla mjukisbyxor som är ungefär 10 storlekar för stora för mig) –, en t-shirt att träna i samt ett par simglasögon. Totalt 576kr (I LOVE REA!) men jag betalade bara 276kr ur egen ficka. Mycket nöjd :-)

Herrn stack nu iväg till gymmet medan jag på egen hand fortsatte runt stan och gågatan. Svängde in på Lindex och köpte lite välbehövliga underkläder, var in på H&M och kom ut med hårspännen och duschkräm och gick sen till mitt nästa och sista stopp – Cervera. Ända sedan jag och Lasse blev tillsammans (typ i alla fall) har familjen och vi undrat över vilka kristallglas vi ska börja samla på – ni vet, som en sån där vuxengrej – och inte förrän nu har vi bestämt oss. Och eftersom vi ska ha gäster imorgon så tänkte jag att det var dags att använda presentkort och presentpengar som vi samlat på oss till detta ändamål. Så, det blev 4 vinglas ur serien Intermezzo Satin.


Mycket shopping idag alltså, så härligt!

Nu ska jag börja med maten och sen är det väl dags för städning varvat med hockey skulle jag tro.

Inga kommentarer: