lördag 13 december 2008

Idolfinal

Ja, vad ska man säga om Idolfinalen egentligen? Det var ju två riktigt bra artister som slogs om segern ikväll och ändå var det så givet på förhand vem som skulle ta hem den. Fanns det någon överhuvudtaget som tvivlade på att Kevin skulle vinna? Har det någonsin funnits en så självklar vinnare i Idol?

Ja alltså i mina ögon var det självklart att Daniel skulle vinna första året, och att Marcus Fagervall skulle ta hem det för två år sedan, men den här gången var väl ändå hela svenska folket överens? Eller? Det har känts så i alla fall.

Jag tycker att helt rätt person vann – han är en fantastisk artist och har så varit under hela tävlingen – men sett till ikväll så kunde faktiskt Alice lika gärna ha vunnit. Hon gav allt och var ruggigt bra. Och faktiskt, jag måste säga att jag gillade vinnarlåten bättre när hon sjöng den än när Kevin gjorde det. Synd att inte båda kan få ge ut den...

Jaha, nu måste jag komma på något annat att göra på fredagskvällarna, men det löser sig säkert.

Inga kommentarer: