fredag 5 december 2008

Korv med bröd

När jag är hemma ensam så kan det bli lite sådär med matintag. Är det dessutom så att kylskåpet ekar lite halvtomt, ja då är det ju inte så att jag anstränger mig för att med lite fantasi kunna få ihop en måltid. Nej, jag glömmer helt enkelt bort att jag är hungrig och fortsätter med livet i vanlig ordning.

Detta var fallet idag. I kylskåpet fanns ingenting som kunde liknas vid frukost (enligt mina mått mätt då...) och då orkade jag helt enkelt inte engagera mig. Tänkte inte mer på det utan fortsatte med dagen liksom. Nu har jag precis kommit hem från shoppingrundan uppe på Maxi/Systembolaget/Skopunkten och medans jag var där slog det mig att jag inte hade ätit någonting på hela dagen. Så vad gjorde jag? Jo, jag käkade en korv med bröd. Till frukost. Klockan 14.00!

Eh, inte lysande kostvanor direkt...

För övrigt så köpte jag mig ett par riktigt snygga stövlar på Skopunkten idag. 199kr - sikket fynd!

Inga kommentarer: