onsdag 17 december 2008

Jullov!

Finally, it's here! Det är efterlängtade jullovet. Tänk att en hel termin redan gått. Eller nja, det är ju sanning med modifikation förstås, för tekniskt sett slutar inte terminen förrän i mitten av januari, men den lilla detaljen kan vi förbise. Känns ändå som att tiden har gått otroligt fort och än så länge har jag inte ledsnat. Och tänk, om fem terminer är jag färdig! Det är mindre än sex i alla fall. Då drar vi och lämnar Södertälje bakom oss.

Fyra kurser borde nästan vara avklarade nu, men eftersom jag ligger efter med en – pga den underbara bröllopsresan – så är jag uppe i nästan tre. Två tentor är gjorda, och nog är det väl första gången jag klarar alla tentor på en termin på första försöket? Är faktiskt väldigt stolt över mig själv, även om jag anser att jag hade kunnat få ett bättre betyg på sista tentan. Fick ett C men känner att ett B hade varit rimligt i alla fall. Oh well, bättre än E som jag fick på metodtentan (A-E är godkänt, F och Fx är underkänt). Nästa tenta känner jag mig hyfsat lugn inför också, en hemtenta där vi ska analysera ett case med hjälp av olika personlighetsteorier. En vecka har vi på oss, så det borde vara ganska lugnt.

Men som sagt, nu är det jullov och fastän man egentligen inte har sånt på universitetet så har vår kursanvariga lärare lagt schemat så att vi inte ska behöva plugga över jul och nyår, det tycker jag var riktigt schysst. Dock lär det bli lite plugg ändå, det är ju ändå en ganska tjock bok som ska plöjas, men jag behöver inte känna dåligt samvete för att någon tung uppgift ska in direkt när vi börjar igen.

Så, fram till 7 januari vet ni var ni inte hittar mig – i skolan! ;-)

Inga kommentarer: