tisdag 16 december 2008

Kycklingrullader àla TV

Någon som precis som jag sett reklamen med Erik Lallerstedt? Den för Kronfågel där han gör kycklingrullader? Hur som helst, jag har sett den vid ett flertal tillfällen och det liksom bara vattnas i munnen på mig när han visar upp det färdiga resultatet, så jag bestämde mig för att jag måste hitta det där receptet. And here it is:

16 skivor tunna kycklingfiléer
1 skivad gul lök
4 baconskivor, grovskurna
2 msk fransk senap
1 dl hackad persilja
5 dl kycklingfond
½ dl creme fraiche
1 dl grädde
1 msk smör
Salt & peppar

Fräs bacon och lök tills de fått färg, dra av från värmen och låt svalna. Tillsätt senap, persilja, salt och peppar. Lägg lite fyllning i mitten av varje kycklingskiva och rulla ihop. Trä upp två rullar per grillspett. Stek i olivolja. Häll på kycklingfonden när de fått fin färg och låt puttra i ca 15 minuter. Ta rulladerna ur pannan. Mixa skyn med creme fraiche och grädde med hjälp av en stavmixer till en skummig buljong.

Det här ska vi definitivt testa någon gång snart, var så säker. Och när vi har gjort det återkommer jag med en smakrapport!

Inga kommentarer: