måndag 2 februari 2009

Vad måste alltid finnas?

Läste en tråd på FamiljeLiv där frågan "Vad måste alltid finnas i ditt kylskåp/skafferi/frys?" diskuterades. Så, naturligtvis började jag fundera på det - vad måste jag alltid ha hemma? Här kommer min lista.

Kylskåp
  • Filmjölk
  • Sylt
  • Falukorv
  • Parmesan
  • Ägg
Skafferi
  • Pasta
  • Buljongtärningar
  • Rågi/Havre
Frys
  • Glass
  • Bacon
Fast måste och måste egentligen, det vet jag inte... Jag föredrar att ha dessa saker hemma och har det nästan alltid, för om jag har dem så klarar jag mig länge och väl.

Vad måste du ha hemma?

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag öppnar kyl, frys och skafferie så skulle det eka ifall jag råkade göra från mig minsta lilla ljud, det är tomt. Men rinnande vatten sklle jag aldrig klara mig utan... dricka bör man...

Anonym sa...

coca cola! det är min drog.