lördag 21 februari 2009

Dagens samlade intryck

Proppen släppte verkligen igår, jag sov som en klubbad säl inatt. Helt medvetslös.

Jag är väldigt bra på att ge korrekta tidsangivelser - dvs när jag kommer att vara någonstans - när jag väl har kommit utanför dörren. Innan jag kommit utanför dörren är det hopplöst.

Vissa människor borde inte ha körkort.

Ia är snart tre år och redan lite sexistisk. Eller vad sägs om det här?

Ia (i bilen): Då kan du sitta här bredvid mig pappa.
Pappan: Men jag ska ju vara hemma medan du följer med kusin och Lasse till faster. Lasse får sitta bredvid dig.
Ia: *funderar* Ja men... Vem ska då köra?!

Det värmer hjärtat att höra den där lilla varelsen säga kusin. Vem hade kunnat tro att ett så enkelt ord berör så djupt? Än bättre är det att höra Kusins Ia! och samtidigt få en stor kram.

Bullar med för lite kanel smakar inte som mammas bullar ska göra.

Jag har fått typ en fostersyster vid nästan 25. Är inte det lite underligt?

Om man äter två korvar med bröd vid 13-snåret och sen fikar en bulle kl. 14, då är blodsockret på -132 sju timmar senare om man inte hunnit få i sig något mer på hela dagen.

Två poäng, säkrat elitseriekontrakt och poängrekord för AIK ikväll. Det får man väl vara nöjd med?

Jag gissade att E.M.D. och Molly Sandén skulle gå till Globen - två rätt av två möjliga.

Jag gissade att BWO och Velvet skulle gå till Andra Chansen - ett rätt av två möjliga.

Jag är ganska bra på att tippa.

Hur kan det komma sig att Molly Sandén och Amy Diamond är lika gamla? Amy ser ut och låter som att hon är minst 5 år yngre än Molly. Amy är faktiskt 3 månader äldre än Molly, för er som inte visste det. Och om man inte visste det, hur skulle man kunna ana?



Kvällens bästa låt var faktiskt Mollys. Jättemysig ballad på alla sätt.

Petras klänning var faktiskt rätt läcker, tycker jag.

4 kommentarer:

BQ sa...

Alla utvecklas olika...Molly har en fin röst...Men, uppriktigt sagt: är denna ballad något som skulle slå i Moskva? Jag tror inte det. BWO borde ha sänts till Eurovision redan förra året. Årets låt tycker jag är något svagare än fjolårets, men vad gör det; jag är hopplöst förälskad i Martin Rolinsky...
Håller med om Petras klänning. Urläcker!

Anonym sa...

Amys hela image har ju varit att hon ska vara lite barnslig och hon var ju ganska "bra för sin ålder" när hon började sjunga för ett par år sen. Men nu börjar det låta lite väl barnsligt tycker jag också =)

Anonym sa...

de känns helt galet att amy o molly e lika gamla. Hoppas för amys skull att hon snart börjar komma ikapp med utvecklingen igen.

Ja... vi vet väl inte hur länge vi hade tänk stanna här. Jag har inte grönt kort så jag kan ju, som du själv sa, inte jobba här. Men just nu så läser jag en distanskurs i sverige så denna terminen är de lugnt för min del att bo här=) sen tänkte jag börja läsa lite fotokurser här till hösten, så vi får se=)

Men du pluggar nu lr hur? Kan du inte kanske läsa ngn kurs här som utbytes student?

Anonym sa...

Nästa gång så ska jag göra "mammas bullar" :)

Puss/M