tisdag 10 februari 2009

Back in the hood

Så var vi hemkomna till Södertälje då, efter en underbar och härlig helg på hemmaplan. Ja, hemmaplan. Skellefteå är faktiskt hemmaplan för mig, det är där jag känner mig hemma i hela kroppen och själen.

Hemma...

Det är lite tudelat det där med att komma hem, för det är ju naturligtvis jättekul och mysigt att träffa alla, men man går ju omkring med ständigt dåligt samvete för att man inte hinner med alla så mycket som man vill. Och man hinner inte med alla ens. Trist, men samtidigt så kan man ju inte flänga runt som en galning heller. Lite myspys och tid att njuta måste man ju få ha?

Det var mycket snö. Häcken syns knapp.

Shopping och middag med (svär-)föräldrarna i fredags, fika med Åsa, husvisning och take-out-middag hos Fredrik och Sara i lördags och ännu en middag fast hemma hos Ulf och Jenny i söndags. Camilla och Mattias var där också. Ja, vi har då varit sysselsatta till max mest hela tiden.

Promenad längs älven.

Under shoppingturen köpte jag mig ett par riktigt snygga och sköna vinterskor, något jag desperat behövde. Åkte upp i gympaskor, men insåg ganska snabbt att 1 meter snö + -20°C + gympaskor = dåligt val. Ett par Salomon blev det, för halva ordinarie pris! Hann med lite kändis-spotting också, sprang förbi Jonathan Hedström som var på CK och fikade. Han är visst hemma en sväng och passar på att träna med AIK under tiden.

Mycket snö som sagt. Då behövs ordentliga skor.

Middagen hemma hos Fredrik och Sara var jättemysig, hann gosa lite med stora pojken Lukaz innan han gick och la sig och efter det hade vi en trevlig vuxenkväll med massa prat, Melodifestivalen och Fredriks goda tobleronesås med vaniljglass till till efterrätt. Precis så som en lördagskväll ska spenderas, i goda vänners lag och med massa onyttigt gottgott.

Lukaz hade blivit så stor!

Huset var för övrigt underbart, jag önskar så att vi kunde köpa det. Lasse hade nog velat ha det han också, men han är ju mycket försiktigare i sitt sätt att uttrycka sig än vad jag är. Men nu är vi nog bra sugna på att flytta hem båda två. Alternativet att läsa ihop till en kandidatexamen på egen hand växer mer och mer i mina ögon. Måste bara prata med någon som verkligen kan det där först, så jag inte gör något tokigt. Men snart så, kanske...

Solnedgång i Bergsbyn.

Nu ska jag fixa lite käk, återkommer senare.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Härligt med lite semester. Eller man kanske inte kan kalla det semester när man åker hem, för det är ju hemma för dig :)

Här fick vi nöja oss med att det var lite vitt på marken, annat verkar ni ha haft det där uppe ;)

Therese sa...

Har full förståelse att vi inte hann ses...vet hur det är när man far hem. Vi får ses en annan gång. Fina bilder du lagt ut. Ha en bra dag så hörs vi. Kram