lördag 14 februari 2009

Melodifestivalen

Lördagkväll och jag sitter ensam hemma i soffan med resterande Ben & Jerry's i handen. Mumsigt värre. Maken har jag skickat iväg på födelsedagsfest i Bromma, tyckte han behövde komma ut och umgås med lite roligt folk. Själv roar jag mig med Melodifestivalen, förstås. Svärföräldrarna är på plats i SkeKraft Arena, kan tänka mig att det är rätt bra stämning där. Hur som helst, så här tänker jag kring kvällens program so far:

  • Petra kändes säkrare redan från början ikväll, skönt.
  • Hennes klänning är hur vacker som helst. Gimme!
  • Det hördes att Måns är favorit när Mede gick igenom vilka som ska tävla ikväll. Jubel så att taket lyfte, nästan.
  • Lili & Sussie är först ut. Kläderna är inte mycket bättre nu än då.
  • Låten var ju rätt catchy i alla fall, och får väl klassas som äkta schlager.
  • Lasse Lindh. Jippie, en ny Håkan Hellström. Precis vad världen behöver. Inte.
  • Jennifer Browns var låt hur bra som helst. Och hon är så snygg ikväll.
  • H.E.A.T! Lite hårdrock är alltid trevligt i Melodifestivalen. Bra låt faktiskt, I like it.
  • Nej nej nej Markoolio! Men det var rätt söt setting.
  • Amy är säkert jätteduktig, men jag tycker fortfarande att hon är för ung.
  • Småkakor och bönor smakar fint, mer country åt Melodifestivalen.
  • Måns var klockren som vanligt. Skön show, snygg dans. Helt OK låt.
Jag hoppas att H.E.A.T och Måns går vidare direkt. Cookies & beans och Jennifer Brown kan gå till Andra chansen. Vad tycker ni?

Direktrapportering från Aftonbladet finns här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Massa blogginlägg om H.E.A.T - http://familjenkorb.blogg.se/

Therese sa...

Tyckte det var en bra melodifestival och jag tycker det var helt rätt de som gick vidare. HEAT var riktigt bra tycker jag liksom Måns.