torsdag 12 februari 2009

Ekonomiska idioter?

Sitter och kikar på Lyxfällan. Det är verkligen skrämmande, verkligen. Hur kommer man på idén att lösa smslån med smslån? Hur kan man på en månad skaffa sig 33000kr i lån, som man sedan måste lösa med 40000kr? Och hur, HUR, kan man ha 700000kr i lån utan att ha några som helst tillgångar och kapitalvaror? Helt sjukt!

Nu menar inte jag att vi alltid har världens bästa ekonomi, men vi har alltid pengar över, vi har inga onödiga lån/krediter och vi kan spara varje månad. Självklart är vår ekonomi inte lika bra som när jag jobbade, men den är bra mycket bättre än en del andras (tydligen) och vi har hela tiden så att vi klarar oss.

Jag vet faktiskt inte hur jag ska reagera på sådana människor som hamnar i den situationen som gör en "berättigad" att vara med i Lyxfällan. Visst, jag kan inte låta bli att tycka synd om en del – som ikväll t ex – men samtidigt kan man ju inte komma undan att de faktiskt satt sig i den situationen själva.

Ekonomiska idioter?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, Jag tittar inte på lyxfällan längre pg a min irritation och frustation över alla dessa "dumma" människor haha.
Jag köpte en d60 och än så länge känns det som ett jätte bra köp:-)
Ha det gott///Therese