söndag 31 maj 2009

EU-valet

Jag och maken har roat oss med att testa vilket parti vi sympatiserar mest med och därför borde rösta på i valet till EU-parlamentet nästa vecka. Det gjorde vi här.

Maken fick naturligtvis svaret att hans värderingar ligger närmast Miljöpartiet, vilket inte förvånade någon av oss - grön ut i fingerspetsarna som han är. Värre blev det när jag hade gjort klart testet, för då var han nog nästan villig att ta ut skilsmässa. Why? Tydligen så ligger mina värderingar närmast Folkpartiet och Piratpartiet (runt 60% överensstämmelse på båda). Jaha, där ser man.

Hur som haver tänker jag ändå rösta grönt. Det är det som känns mest rätt. Och testet visade ändå på 48% överensstämmelse med Miljöpariet.

Vilket parti/vem röstar du på?

3 kommentarer:

Lasse sa...

Jag tycker alla ska rösta på Carl Schlyter. :-)

Anonym sa...

Hahaha... Jag delar tydligen också flest åsikter med piratpartiet och folkpartiet. Runt 60% därefter moderaterna och miljöpartiet. Hmm inte vad jag hade gissat själv. Jag känner att jag är otroligt ouppdaterad om vad de olika partierna tycker om EU-politiken. Du kommer väl snart och hälsar på? Du som är med i ledighetskommitén menar jag. Vårt hus behöver målas :)

Puss/M

Puss/M

Anja sa...

Jag fick ju för sjutton höga siffror på alla partier utom moderaterna.

Fick högt på vänsterpartiet, socialdemokraterna o miljöpartiet men allra högst fick jag tydligen på JUNILISTAN. Jahapp där ser man!