onsdag 27 maj 2009

Tomatoes

Har precis varit ute och pysslat med mina tomatplantor som jag fick med mig hem från mormor i helgen. Fyra stycken blev det, två stycken av den absolut godaste sorten tomater jag någonsin ätit - Green Grape, en Sungold och en hederlig Pixi. Längtar tills det är dags att skörda första tomaten, det är lyx när den är som allra lyxigast - att bara kliva ut på balkongen och plocka sig en tomat eller två till frukosten!

Green Grape - godis!

För övrigt längtar jag också till nästa lördag, då börjar mitt sommarlov på riktigt. Mitt tre månader långa sommarlov. Ljuvligt. Men först ska jag jobba - imorgon och på lördag - och skriva klart ett pararbete samt skriva ihop en hemtenta. Men sen, sen ska jag bo ute på vår balkong tillsammans med blommor, smultron, jordgubbar (om de överlever spinnattacken) och tomater. Lyx!

Inga kommentarer: