söndag 31 maj 2009

Underbara helg!

Det har väl inte undgått någon hur underbart vädret har varit i helgen? Så även här, ljuvligt! Dock inte lika ljuvligt igår när jag jobbar mitt sista arbetspass, det märks att butiken är ett stort växthus i grund och botten - det var VARMT! Och som inte det vore nog så gjorde ju naturligtvis vädret sitt till för att det skulle börja klia ordentligt i alla gröna fingrar, så det var fullt ös medvetslös hela dagen - totalt kaos. Kombinationen värme och ständig kö gjorde att jag kände mig svimfärdig vid ett par tillfällen, men jag lyckades hålla mig på benen trots allt och avklarade mitt sista arbetspass utan några olyckor. Så, här sitter nu ledighetskommitten!


Det blommar så fint här hemma!

När jag kom hem blev jag serverad ett glas vitt med jordgubbar och fick nackmassage. Det är lyx det! Sen ordnade älsklingen med middagen och det blev grillad fläskkarré, grillad majs, hemmagjort potatismos, sallad, vitlökssmör och bearnaisesås på balkongen. Helt underbart, och så skönt det var därute! Till efterrätt blev det kladdkaka och vaniljglass som intogs i soffan och sen däckade jag, bokstavligt talat. Försökte lura maken ett tag - att jag inte alls satt och sov - genom att försöka låta helt klarvaken när han pratade med mig, men till slut gick det inte och jag slocknade som ett ljus.


Dukat bord på balkongen


Lite lyktor och levande blommor måste man ju ha också. Pioner och färgade lyktor från Plantagen, klara lyktor och gamla flaskor från gammelmormors stuga.

Så där sov jag, i 3-4 timmar, medan maken tittade på TV alldeles själv på lördagskvällen. Stackars maken, han som hade ansträngt sig och gjort i ordning en riktig myskväll, så bara somnar jag sådär! Vid 03.45 kröp vi i säng båda två i alla fall, det var skönt - för sängen ÄR faktiskt skönare än soffan, även om man inte tror det när man ligger där på soffan och sjunker längre och längre in i sömnens värld.

Imorse (eller i förmiddags?) serverades det lyxfrukost på balkongen, med massa gottis att äta. Att det dessutom var 25°C och årets första bikinidag gjorde ju inte saken värre. Men efter ett tag blev det faktiskt olidligt, och en stor del av dagen har spenderats inne i lägenheten - i svalkan. Först vid 17-tiden vågade vi oss ut på en promenad och gick ner till Maren och köpte en varsin glass som vi avnjöt på bryggan. Myspys!

Den första tomaten håller på att växa till sig!

Har alla kommit ihåg att gratta sina mammor på Mors Dag?

1 kommentar:

Therese sa...

Vilken make du har...han skulle jag också vilja ha =). Ja vilken värme och så härligt det är när det blommar för fullt. Ha det gott. Kram