torsdag 7 maj 2009

Boendet som blev något annat

Nu är jag inte så lite upprörd faktiskt.

När vi bokade vårt rum i New York för några månader sedan var vi väldigt noga med att välja privat rum med toalett på rummet. Kollade, dubbelkollade och fick också det bekräftat i vår bokningsbekräftelse. So far so good.

Igår kom jag på att jag skulle kika lite på recensionerna angående det stället och blev smått förfärad när jag såg hur många negativa recensioner som kommit in på sistone. Smutsigt, otrevlig personal och folk som fått gå till ett annat hostel inom samma kedja för att de gett bort det ursprungliga rummet. Låter ju verkligen superkul! Så jag började kolla lite efter annat boende och loggade i samma veva in på Hostelworld för att dubbelkolla vår bokning. Gissa om jag blev förvånad när det helt plötsligt står att vi har delat badrum - alltså absolut inte vad vi bokade! De har alltså ändrat vår bokning utan att ens meddela oss, är det verkligen så det ska gå till?

Så nu börjar det kännas lite olustigt att bo på det där stället faktiskt. OK om det inte städas varje dag när man har privat rum och privat toalett, men fy vad äckligt att dela toalett och dusch med 15 andra om det inte städas regelbundet (flera gånger om dagen!)! Har börjat kika runt efter något annat, men det är ju inte det lättaste att hitta billiga, fräscha alternativ där man får ett privat rum med egen toalett. Så nu har vi börjat fundera på om vi ska bo i delat rum istället - typ sovsal - med 2-6 andra personer. De två ställena jag har kikat på har fått jättebra recensioner och omdömen, det ska vara rent och fräscht och hjälpsam personal, så det låter ju lovande. Men vågar man sig på att dela rum med okända människor? Har aldrig gjort det förut... Eller egentligen, rent krasst har man ju gjort det på nattåget ett antal gånger - och det har ju faktiskt gått utmärkt varje gång.

Någon som bott på hostel och då i sovsal? Tell me what to do plz!

P.S. Aldrig mer Hostelworld.

Inga kommentarer: