lördag 9 maj 2009

Fem hundra kronor

Ärligt talat, vem springer omkring med en massa femhundralappar i plånboken?

Uppenbarligen gör halva Södertäljes befolkning det, för attans vad med femundralappar man får ta emot under en arbetsdag. Idag hade jag dessutom en kund som tog upp en hel bunt med tusenlappar, femhundralappar och hundralappar. Hört talas om ett bankkonto någon gång?


Själv får jag typ ångest när jag måste spräcka en femhundring, alltså har jag inte sådana i plånboken - om jag inte utsatts för Sveriges i-landsproblem nummer 1: slut på hundralappar i bankomaten.

1 kommentar:

Therese sa...

En del verkar verkligen inte veta om bankkonto, bankkort, de vill verkligen ha pengarna i plånboken. Håller med dig....blir verkligen ångest när man "spräckt" en 500 hundring (om man mot förmodan skulle ha en i plånboken). Ha det gott. Kram